UOGamers Community

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • To obtain new Razor updates, please reinstall Razor from our new website.

[SVN689] Heritage Items

Status
Not open for further replies.
Re: [VALIDATION NEEDED] Heritage Items

MalGanis;636408 said:
Sooo, yes no?

since now we code explicitely for RunUO (as Ryan wants everything to go in RunUO bugtracker), I say you "go for it".
If Demise staff wants to use them, is their business.
 

psz

Administrator
Re: [VALIDATION NEEDED] Heritage Items

^^^

What he said (Of course, this is how it has SUPPOSED to be for anything different from OSI ;->)
 

MalGanis

Sorceror
Re: [VALIDATION NEEDED] Heritage Items

Heres the patch, hope i didnt forget anything..
 

Attachments

  • Heritage Token.patch
    239.6 KB · Views: 14

Erica

Knight
Re: [VALIDATION NEEDED] Heritage Items

Yes that would take care that Fountain Of Life post as well.
 

WarUO

Sorceror
Re: [TESTING] Heritage Items

I tried to test this one but it is not updated to current SVN and I do not know how to do that.
 
Re: [TESTING] Heritage Items

WarUO;657711 said:
I tried to test this one but it is not updated to current SVN and I do not know how to do that.

I believe it's much a matter of something missing. I get this:

Code:
RunUO - [www.runuo.com] Version 2.1, Build 3596.30866
Core: Running on .NET Framework Version 2.0.50727
Core: Optimizing for 2 processors
Scripts: Compiling C# scripts...failed (11 errors, 0 warnings)
Errors:
 + Items/Special/8th Anniversary Items/DupresShield.cs:
    CS0246: Line 7: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
'ITokunoDyable'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento a un a
ssembly
 + Items/Special/8th Anniversary Items/FountainOfLife.cs:
    CS0246: Line 55: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
 'BaseAddonContainer'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento
a un assembly
    CS0246: Line 208: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nom
i 'BaseAddonContainerDeed'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferim
ento a un assembly
    CS0246: Line 57: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
 'BaseAddonContainerDeed'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferime
nto a un assembly
    CS0246: Line 211: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nom
i 'BaseAddonContainer'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento
 a un assembly
 + Items/Special/8th Anniversary Items/OssianGrimoire.cs:
    CS0246: Line 5: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
'ITokunoDyable'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento a un a
ssembly
 + Items/Special/8th Anniversary Items/QuiverOfInfinity.cs:
    CS0246: Line 5: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
'BaseQuiver'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento a un asse
mbly
    CS0246: Line 5: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
'ITokunoDyable'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento a un a
ssembly
 + Items/Special/8th Anniversary Items/Talismans.cs:
    CS0246: Line 14: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
 'ITokunoDyable'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento a un
assembly
 + Items/Special/Evil Home Décor Collection/SacrificialAltar.cs:
    CS0246: Line 6: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
'BaseAddonContainer'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento a
 un assembly
    CS0246: Line 135: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nom
i 'BaseAddonContainerDeed'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferim
ento a un assembly
    CS0246: Line 8: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
'BaseAddonContainerDeed'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimen
to a un assembly
    CS0246: Line 137: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nom
i 'BaseAddonContainer'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento
 a un assembly
    CS0246: Line 5: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
'FlipableAddon'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento a un a
ssembly
 + Items/Special/Heritage Items/BoilingCauldron.cs:
    CS0246: Line 6: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
'BaseAddonContainer'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento a
 un assembly
    CS0246: Line 39: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
 'BaseAddonContainerDeed'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferime
nto a un assembly
    CS0246: Line 8: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
'BaseAddonContainerDeed'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimen
to a un assembly
    CS0246: Line 41: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
 'BaseAddonContainer'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento
a un assembly
 + Items/Special/Heritage Items/Vanity.cs:
    CS0246: Line 8: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
'BaseAddonContainer'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento a
 un assembly
    CS0246: Line 47: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
 'BaseAddonContainerDeed'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferime
nto a un assembly
    CS0246: Line 10: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
 'BaseAddonContainerDeed'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferime
nto a un assembly
    CS0246: Line 49: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
 'BaseAddonContainer'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento
a un assembly
 + Gumps/ConfirmHeritageGump.cs:
    CS0246: Line 10: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
 'HeritageToken'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento a un
assembly
    CS0246: Line 19: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
 'HeritageToken'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento a un
assembly
 + Gumps/HeritageTokenGump.cs:
    CS0246: Line 11: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
 'HeritageToken'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento a un
assembly
    CS0246: Line 13: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
 'HeritageToken'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento a un
assembly
 + Items/Special/Evil Home Décor Collection/BoneCouch.cs:
    CS0246: Line 42: Impossibile trovare il tipo o il nome dello spazio dei nomi
 'FlipableAddon'. Probabilmente manca una direttiva using o un riferimento a un
assembly
Scripts: One or more scripts failed to compile or no script files were found.
 - Press return to exit, or R to try again.

The error reported is Impossible to find the namespace type or name. Probably a "using" or an assembly reference is missing.
 
Re: [TESTING] Heritage Items

The reason is because various files, which contains attributes, are missing. I was going to recover them from MalGanis' distro but...

... also the attribute "BaseQuiver" is requested (since there is a quiver that appears as heritage item), that is part of ML Mods patch.

That patch is already set as ready, but I won't commit it until Demise will update to the current RunUO SVN (or if orders from the highest hierarchies will command me to do so :p).

So, if you agree, I propose to wait for the new Demise update, then I'll update a new patch that should work.
 

alllex

Knight
Re: [TESTING] Heritage Items

osd_daedalus;657734 said:
The reason is because various files, which contains attributes, are missing. I was going to recover them from MalGanis' distro but...

... also the attribute "BaseQuiver" is requested (since there is a quiver that appears as heritage item), that is part of ML Mods patch.

That patch is already set as ready, but I won't commit it until Demise will update to the current RunUO SVN (or if orders from the highest hierarchies will command me to do so :p).

So, if you agree, I propose to wait for the new Demise update, then I'll update a new patch that should work.


thx alot. for all this news info
 
Re: [IN DEVELOPMENT] Heritage Items

I failed :(

In sense, the patch that is provided here is too much bonded to MalGanis' distro attributes, plus I suspect it requires a function that is in his core and not in RunUO one.

I have tried to satisfy the majority of errors as I was able to do, hence I'm posting this, believing it will be fixed easier by who knows well the MalGanis' distro structure (= MalGanis :) )
 

Attachments

  • Heritage Token SVN437 not-working.patch
    248.4 KB · Views: 2
Re: [IN DEVELOPMENT] Heritage Items

Even by trying to implement only a part of this patch, I'm colliding with every MalGanis' distro aspect, especially about the kind of resource used for crafting.
I suspect, among requisites, also Copern's carpentry changes fix are in. So I'd wait until the carpentry fix will be implemented.
 

MalGanis

Sorceror
Re: [IN DEVELOPMENT] Heritage Items

Heres the patch agains latest svn, but still requires ml mods installed before u can compile.
 

Attachments

  • Heritage Token v2.patch
    272 KB · Views: 3

WarUO

Sorceror
Re: [TESTING] Heritage Items

Working fine so far there is alot here to test but two things I did notice is the Ossian Grimoire is missing the increased Karma loss mod, and the armor set pieces are not working you can not choose them. One last thing do the talismans require your other patch to work?

EDIT: Dawn's music box is also missing a gump button I believe. It only displays the same 10 songs even though I have 23 songs in it there is no next page button.

EDIT2: think I broke it already while changing songs on dawns music box the box was changing directions from east to south then started changing into the other heritage items see pic below
 

Attachments

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    21.7 KB · Views: 89
Re: [TESTING] Heritage Items

About addons, remember also to check if you can place deeded ones while you have doors opened in your house, since looks like you can in OSI
 

WarUO

Sorceror
Re: [TESTING] Heritage Items

Yes the deeded items you can but not the deeded containers like the fountain.
 
Status
Not open for further replies.
Top